Montaż dużego silnika zaburtowego. Trudności i wyzwana
Silnik zaburtowy w łodzi motorowej to podstawowe wyposażenie. Prawidłowy montaż wpływa na pracę jednostki napędowej. Wyróżnia się dwa podstawowe sposoby montażu: do pawęży i w studzience kokpitowej. Różnią się nie tylko miejscem, ale także techniką. Poznaj specyfikę i potencjalne trudności obu sposobów, aby przekonać się, który będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem. Z nami dobrze przygotujesz się do montażu silnika zaburtowego w Twojej łodzi!
O czym pamiętać przy montowaniu i docieraniu silnika zaburtowego?
Odpowiedni montaż silnika umożliwia jego prawidłowe działanie. Jak zamontować silnik? Warto zwrócić uwagę na prawidłowy sposób zawieszenia, a także wyrównanie i przymocowanie do burty. Nie można też zapomnieć o zabezpieczeniu linką oraz wyregulowaniu silnika. Wiele szczegółowych informacji na ten temat można znaleźć na stronie dystrybutora łodzi motorowych Taurus Sea Power z Pruszcza Gdańskiego. Niezwykle istotne jest także odpowiednio przeprowadzone docieranie nowego silnika. Nie powinno się tego robić na biegu jałowym, ponieważ może to doprowadzić do szybszego zużycia lub zniszczenia silnika. Regularnie należy używać smaru, aby silnik działał bez zakłóceń, aczkolwiek nie powinno się przepełniać części olejem. W taki sposób można też przedłużyć jego żywotność.
Metody prawidłowego montażu silnika zaburtowego
Pawęż to zakończenie rufy statku w części nawodnej. W tym miejscu można zamontować silnik zaburtowy. Aby to zrobić, należy nałożyć mocowanie silnika na ten element i dokręcić śruby. Następnie trzeba ustawić parametry silnika: głębokość zanurzenia i kąt natarcia. Duży silnik należy powiesić tak, aby płyta kawitacyjna, która znajduje się nad śrubą, znajdowała się minimalnie 5 cm nad dnem. Polecamy używać sprzętu wysokiej jakości, np. silników Selva, które niezawodnie działają przez długi czas. Innym sposobem jest zamocowanie silnika zaburtowego w studzience kokpitowej. Wymaga ono nieco więcej pracy. W tym przypadku trzeba dolaminować skrzynię w tyle kokpitu. Laminowanie pokładu ma na celu zabezpieczenie go przed szkodliwymi czynnikami atmosferycznymi oraz poprawę walorów estetycznych. Prawidłowy sposób montażu silnika zaburtowego przeciwdziała występowaniu awarii w przyszłości i zapewnia bezproblemową eksploatację.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana