Artykuł sponsorowany

Jakie normy powinny spełniać magazyny wysokiego składowania?

Jakie normy powinny spełniać magazyny wysokiego składowania?

Coraz więcej firm decyduje się dziś na outsourcing magazynowania, aby zoptymalizować swoje procesy logistyczne i zmniejszyć koszty działalności, a jednocześnie zwiększyć efektywność działania. Magazyny wysokiego składowania odgrywają w tym kontekście kluczową rolę, oferując szeroką gamę usług wartości dodanej (VAS – Value Added Services) oraz możliwość składowania towarów na dużych powierzchniach.  Jakie normy muszą one spełniać? Sprawdźmy.

Bezpieczeństwo antywłamaniowe i przeciwpożarowe, a także strefy kontrolowanej temperatury

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na wybór magazynu wysokiego składowania jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Powinno się więc zwracać szczególną uwagę na systemy zabezpieczeń, takie jak monitoring czy kontrola dostępu, a także na instalacje przeciwpożarowe – detektory dymu czy gaszenie halonowe. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoje towary są zabezpieczone przed kradzieżami, a także różnego rodzaju uszkodzeniami.

Nie bez znaczenia dla zachowania wysokiej jakości i odpowiedniej świeżości przechowywanych ładunków pozostaje też funkcjonowanie stref kontrolowanej temperatury. W zależności od rodzaju składowanego towaru, niezbędne może być bowiem utrzymanie określonej temperatury w magazynie wysokiego składowania. Szczególne znaczenie ma to w przypadku magazynowania produktów wymagających szczególnych warunków, takich jak leki, żywność oraz kosmetyki.

Niepyląca posadzka i systemy zarządzania logistyką magazynową

Pracując z magazynami wysokiego składowania, warto zwrócić uwagę na rodzaj posadzki. Niepyląca powierzchnia zapewnia optymalne warunki przechowywania, minimalizuje ryzyko przedostawania się drobinek kurzu czy brudu do składowanego towaru oraz ułatwia utrzymanie czystości.

Bardzo istotne jest też efektywne zarządzanie procesami magazynowymi, które wymaga stosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Szczególnie istotną rolę pełni tutaj system WMS (Warehouse Management System), który umożliwia kompleksowe zarządzanie magazynem – od przyjęcia towaru, przez jego identyfikację, lokalizowanie i kompletację, aż po realizację wysyłek.

Transport i usługi 3PL

Magazyny wysokiego składowania oferowane przez renomowane firmy, takie jak Enterprise Logistics, powinny nie tylko zapewniać odpowiednie warunki przechowywania, ale również oferować usługi transportowe, aby zapewnić sprawną dystrybucję towarów do ich odbiorców. Bardzo korzystną opcją jest współpraca z firmami świadczącymi usługi 3PL (Third Party Logistics), które oferują kompleksową obsługę logistyczną – od magazynowania, przez transport i dystrybucję, po ewentualne serwisowanie czy utylizację produktów.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.