Dlaczego warto dzierżawić sprzęty biurowe od producenta?
Choć kupowanie sprzętów biurowych na własność niezmiennie cieszy się ogromną popularnością, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na ich dzierżawienie. Rozwiązanie to ma bowiem wiele zalet, zarówno użytkowych, jak i finansowych. W tym artykule postaramy się więc wyjaśnić, co możesz zyskać, dzierżawiąc taki sprzęt, a także, dlaczego warto pozyskiwać go bezpośrednio od producenta.
Zalety dzierżawy
Przede wszystkim usługa taka pozwala znacznie zoptymalizować koszty. Kupno na własność wiąże się bowiem z dużym jednorazowym wydatkiem, podczas gdy za dzierżawę płacimy miesięczny abonament. Możemy zaliczyć go oczywiście do kosztów uzyskania przychodu, co ma bezpośredni wpływ na wysokość płaconych podatków. Ktoś może uznać, że przecież na tej samej zasadzie działają raty kredytu, jednakże nie będzie to do końca prawda. Biorąc kredyt, zadłużamy firmę, więc tracimy zdolność do wzięcia pożyczki na bardziej niezbędne inwestycje. Co więcej, w przypadku dzierżawy urządzeń wielofunkcyjnych, poza samym sprzętem otrzymujemy również jego serwis, więc w razie jakiejkolwiek awarii nie musimy zmagać się z nią na własną rękę. Często usługi te obejmują również wymianę tuszów czy tonerów, niezbędnych do realizacji wydruków. Może być to istotne zwłaszcza w większych firmach, gdzie samodzielna konserwacja sprzętu byłaby dość kłopotliwa.
Przeczytaj również: Które urządzenia biurowe lepiej wydzierżawić, niż kupić?
Dlaczego warto dzierżawić od producenta?
Dzierżawiąc sprzęt bezpośrednio od producenta lub poprzez oficjalnych dystrybutorów, na przykład Kopier Technik, otrzymamy kilka istotnych korzyści. Będzie to, chociażby dostęp do oryginalnych części zamiennych lub oficjalnie certyfikowanych przez twórców urządzenia. Dotyczy to oczywiście naprawy sprzętu, ale również wspomnianych już tuszów czy tonerów. Inni dostawcy, chcąc zaoszczędzić, często korzystają z tańszych zamienników, co może mieć negatywny wpływ na jakość pracy. Ponadto, na czas naprawy otrzymamy urządzenie tej samej marki, czyli coś, z czym pracownicy są już zaznajomieni. Stanie się tak również w momencie wymiany starych egzemplarzy na nowe, dzięki czemu proces ten przejdziemy bez problemów. Kadra nie będzie musiała wówczas odbywać szkoleń odnośnie do obsługi urządzenia stworzonego przez innego producenta, co przy coraz większej liczbie opcji dostępnych w oprogramowaniu może mieć znaczenie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana