Czym jest lead sprzedażowy i jak wpływa na skuteczność biznesową?
Podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorstwa niezależnie od rodzaju obsługiwanego rynku czy charakterystyki oferowanych produktów lub usług jest docieranie ze swoją ofertą do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem, zwrócenie ich uwagi oraz przekazanie danych pozwalających na podjęcie decyzji o sfinalizowaniu transakcji. W praktyce biznesowej prawdziwym wyzwaniem dla niemal wszystkich firm okazuje się jednak sprawne wyszukiwanie takich osób.
Co trzeba wiedzieć o leadach sprzedażowych?
Miarą skuteczności działań marketingowych jest zdolność firmy do docierania z informacją o swojej ofercie do szerokiego grona osób, które z rozmaitych powodów mogą być zainteresowane oferowanymi produktami lub usługami. Dla optymalizacji kosztów tworzenia reklam oraz podejmowanych działań sprzedażowych niezbędne okazuje się pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów, nazywanych leadami sprzedażowymi. Są to dane osób, w przypadku których na podstawie różnych cech np. wieku, statusu majątkowego, płci czy miejsca zamieszkania można z ustalonym prawdopodobieństwem określić szanse na dokonanie zakupu. W zależności od oferty zakres kryteriów charakteryzujących ewentualnych nabywców może być różny. Jeżeli chodzi np. o leady sprzedażowe fotowoltaiki, kluczowymi parametrami będzie przede wszystkim posiadanie własnego domu jednorodzinnego i brak paneli na budynku. W zależności od specyfiki danej branży leady mogą zawierać różną ilość cech – jednak ich cena będzie uzależniona od liczby istotnych dla możliwości zamknięcia sprzedaży danych.
Jak pozyskiwać leady sprzedażowe?
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych może się odbywać różnymi drogami. Ich źródłem jest zwykle internet, a więc strona firmy, która zachęca na rozmaite sposoby do pozostawienia danych np. przez oferowanie dodatkowych treści, organizację konkursów czy wysyłanie newsletterów z istotnymi dla zainteresowanych elementami w zamian za adres mailowy. Wiele leadów można też pozyskać z sieci społecznościowych – Facebooka, Instagrama, Linkedina czy Twittera. Działania podejmowane na własną rękę są jednak długotrwałe i kosztowne, a alternatywą będzie zakup odpowiedniej bazy danych. Firma Target Media oferuje bazy B2C oraz B2B różnych branż, a także obsługuje kampanie mailowe, mobilne oraz społecznościowe.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana