Artykuł sponsorowany

Czym jest lead sprzedażowy i jak wpływa na skuteczność biznesową?

Czym jest lead sprzedażowy i jak wpływa na skuteczność biznesową?

Podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorstwa niezależnie od rodzaju obsługiwanego rynku czy charakterystyki oferowanych produktów lub usług jest docieranie ze swoją ofertą do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem, zwrócenie ich uwagi oraz przekazanie danych pozwalających na podjęcie decyzji o sfinalizowaniu transakcji. W praktyce biznesowej prawdziwym wyzwaniem dla niemal wszystkich firm okazuje się jednak sprawne wyszukiwanie takich osób.

Co trzeba wiedzieć o leadach sprzedażowych?

Miarą skuteczności działań marketingowych jest zdolność firmy do docierania z informacją o swojej ofercie do szerokiego grona osób, które z rozmaitych powodów mogą być zainteresowane oferowanymi produktami lub usługami. Dla optymalizacji kosztów tworzenia reklam oraz podejmowanych działań sprzedażowych niezbędne okazuje się pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów, nazywanych leadami sprzedażowymi. Są to dane osób, w przypadku których na podstawie różnych cech np. wieku, statusu majątkowego, płci czy miejsca zamieszkania można z ustalonym prawdopodobieństwem określić szanse na dokonanie zakupu. W zależności od oferty zakres kryteriów charakteryzujących ewentualnych nabywców może być różny. Jeżeli chodzi np. o leady sprzedażowe fotowoltaiki, kluczowymi parametrami będzie przede wszystkim posiadanie własnego domu jednorodzinnego i brak paneli na budynku. W zależności od specyfiki danej branży leady mogą zawierać różną ilość cech – jednak ich cena będzie uzależniona od liczby istotnych dla możliwości zamknięcia sprzedaży danych.

Jak pozyskiwać leady sprzedażowe?

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych może się odbywać różnymi drogami. Ich źródłem jest zwykle internet, a więc strona firmy, która zachęca na rozmaite sposoby do pozostawienia danych np. przez oferowanie dodatkowych treści, organizację konkursów czy wysyłanie newsletterów z istotnymi dla zainteresowanych elementami w zamian za adres mailowy. Wiele leadów można też pozyskać z sieci społecznościowych – Facebooka, Instagrama, Linkedina czy Twittera. Działania podejmowane na własną rękę są jednak długotrwałe i kosztowne, a alternatywą będzie zakup odpowiedniej bazy danych. Firma Target Media oferuje bazy B2C oraz B2B różnych branż, a także obsługuje kampanie mailowe, mobilne oraz społecznościowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.